JAKTEN PÅ MITT NYA JAG

FRÅN OCH MED NU SKA JAG FÖRÄNDRA MIG SJÄLV!
Inte förändra personlighet eller beteende eller min vilja, jag ska förändra kroppen, mitt utseende.
När jag känner att jag inte är nöjd med mig själv på något sätt så är det dags.



Jag tänker inte fokusera allt det här på extra mycket motion, i princip samma nivå som jag har haft nu, kanske någon promenad extra.

Tänkte "bara" minska portionerna, halva tallriken sallad sen lite mat på det.
Bara en portion, får aldrig ta extra.
Färre kolhydrater.
Slut på småätande.
Slut med godis, chips, kakor osv.
Tänkte även återuppta kontakten med den dietist som jag gick hos för ca 2år sedan.

Låter säkert lätt men det krävs mycket styrka, vilja och självdiciplin. Jag tar det här nästan som en sista chans, har försökt så många gånger nu så jag hoppas att jag grejar det här.

 


Varför ska det gå bättre den här gången då?
- Jag har något att sträva efter, ett mål. Inte ett viktmål (än), men upplevelsemål.

1. Jag vill fira min 19års dag och känna mig snygg och vältränad - precis som alla andra kompisar.
2. Jag vill ta studenten och kunna se mig själv i en vit, figursydd klänning, och vara nöjd över mig.
3. Jag vill fara på en utlandsresa, och kunna känna mig snygg i bikini.
4. Jag vill kunna döma fotboll på högre nivåer - har fått höra att jag måste gå ner i vikt för det.
5. Jag vill framförallt orka mer, få bättre självförtroende, bättre självkänsla.



Tänkte skapa en egen liten kategori här på bloggen där jag samlar t.ex. tips, recept, hur det går, motgångar, medgångar och allt där mitt emellan. Jag kommer dock inte skriva ner min exakta vikt eller mått, Kommer kanske skriva hur mycket jag har tappat i vikt och cm. 



BÖRJAR NU!





Kommentarer
Postat av: martina

Jag håller alla tummar och stöttar dig ! YOU GO GIRL !

2010-09-15 @ 23:16:39
URL: http://maartinaa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du ska veta att jag stöttar dig vännen<3 Fortsätter du tänka sådär kommer du gå långt!:)

2010-09-16 @ 07:05:32
URL: http://hurtbullar.blogg.se/
Postat av: Mamma

Heja! Ska också försöka att haka på. Det går säkert lättare om man är två.

2010-09-17 @ 08:28:40
Postat av: Bea

Du är duktig Elin! Kämpa på! :)

2010-09-17 @ 15:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0